fredag 11 september 2009

Den som söker skola finna!



"Kaffetåren den bästa är av alla jordiska drycker". Om kaffet dessutom avnjutes ur denna underbara Arabia kanna - kan man begära mera än så? (ok, möjligen en god kaka!)



Lyckan att finna denna lampa visste inte sin glädje! En 60-talare med dansk design. Mera retro än så här blir det nog inte! Gult är inte fult - det är ett som är säkert.



Gullegullan koko som en gök - dessa tomtar står just nu i mitt kök. Till sommaren -2010, får de tomta runt i Vindelälvornas Loppis. Underbart söta.



Grön retrovas från Åseda glasbruk, sockerskål med tillhörande snipa (se nästa bild) samt en vacker moccakopp Bavaria. Den gröna vasen fick jag tag i hos en äldre herre som fullkomligt fyllt sitt hus av prylar och ännu mera prylar. Ett livs samlande - som han nu börjar sälja ut.



En stilla undran? Finns det någon som dukar med gräddsnipa och sockerskål? Jag ska börja med det i allafall! Finns sådana överhuvudtaget att köpa nya? Nåväl, Gullaskruf gjorde ett ypperligt bra arbete med dessa två!



Likörflaska eller snapsflaska? Själv skulle jag kunna tänka mig att ha i päronkonjak. Cheerio miss Sofie! Den är vackert rökfärgad, ser handblåst ut och är vansinnigt svår att rengöra inuti! Det måste till åtgärder för denna tingest - ringa mamma!



1 kommentar: