måndag 13 september 2010

Bättre sent än aldrig!

Nu är det nästan så vi skäms pga av avsaknaden av uppdateringar här på bloggen. Men i vanlig ordning finns det alltid något att skylla på :) Här är iaf några godbitar från en roadtrip som startade i Malmö och slutade i Umeå. Håll till godo!



Två plåtbrickor varav den ena är Anita Wangel hittade jag i Örnsköldsvik och den blommiga i svart/rosa på en liten loppis utanför Ödeshög.



Många goda kakor ryms på kakfatet Miranda från Arabia blev inköpt i ett regnigt Örebro på Myrorna.



Ljusstaken från Boda (som för övrigt skulle passa ihop med min samling) fanns också i Örebro.



Stjärnan av fynden är denna Picknickskärbräda av Marianne Westman som jag efter en kapplöpning med två damer hann köpa före i Helsingborg.



Ytterligare en Wangelbricka hittade jag i Halland tillsammans med en röd 60tals spegel. Happy days!

6 kommentarer:

  1. Grymma fynd!
    Härligt att vinna över gamla damer. :)

    SvaraRadera
  2. Gillar Anita Wangels brickor!

    SvaraRadera
  3. Happy Happy! Vilka fina saker du har fyndat ojoj så många fina saker!

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig blogg för en loppistok som jag.. mina föräldrar bor i lycksele så det kändes ju inte alltför långt att åka en liten oradtripp till mårdsele då =) Har ni öppet loppisen nu med? Låter väldigt spännande och det ser ut som om vi har samma smak när det gäller grejer =)

    roligt =)

    mvh Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Lybtar: Javisst, som loppisfyndare övar man upp motionen genom att springa om gamla damer ;)

    Anna-Karin: Vad roligt, du är hjärtligt välkommen när vi öppnar upp igen om ca 7 månader. Vi har än så länge bara sommaröppet, får se om det blir ändring på det nästa år!

    SvaraRadera
  6. Näää men herregud jag måste nog stå och banka på dörren dagen ni öppnar för Picknickbrädan vil (ska!) jag ha! Bland mycket annat ni visar upp....

    SvaraRadera