lördag 11 december 2010

"Nytt" på väggarna - gamla skolplanscher

Ni som följer inredningstidningar slavisk (som jag gör för inspiration) har ni kanske lagt märkte till att i var och varannan tidning dyker det upp gamla skolplanscher. På en förfrågan kommer här ett urval av de skolplanscher som vi har i vår ägo. Se och njut!


Denna plansch tilltalade mig fort, så den pryder sin plats i mitt hem förnärvarande. Himla mycket roligare att ha något på väggen som inte så många andra har.


För den som är svampintresserad har vi inte Herr Kantarell men dock Champinjon.


För växtintresserade har vi några olika varianter, här är det gråört om jag inte missminner mig.


I denna serie har vi tio olika varianter, kaffeträdet får stå modell denna gång. Och nej, det är inte nyproducerade tavlor. Dessa planscher har inte varit använda så mycket och stått främst i ett skolförråd.


För de som vill ha en andlig touch, så finns det Johannes Döparen och Jesu dop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar