onsdag 30 september 2009

Tea for two.... och en massa annat!


Kaffetåren den bästa är av jordens alla drycker. Speciellt när det kan intagas ur hjärtekoppar! Det färgglada grytunderlägget passar utmärkt i alla retrokök. (Dessa finns att köpa hos Vindelälvorna och kommer garanterat att finnas med på loppisen i Umeå i november)


Denna UE vas hittade jag på en loppis i Västerbotten, riktigt fint skick samt med etiketten kvar. Blev störtkär i den turkosa färgen och denna vas ingår numera i min (växande) vas-samling.


Inte behöver man ha kaffe eller te i en termos, jag föreslår hemmagjord lingonglögg som sedan serveras i dessa 70-tals koppar i modell mindre.


En omaka samling, likörkaraff med tillhörande glas, kockumsgryta samt en gräddsnipa i matt svart.


Denna tavla, står nu och väntar på att bli upphängd i ett barnrum. 60-talare med orginalram!



Vad vore en blogg-uppdatering utan tygfynd! Hittade ett antal påslakan på en tidigare loppisrunda och här är två av dem:)

2 kommentarer:

  1. fina saker, som vanligt! tygerna är ju magiska! sen dom små glöggkopparna i grönt, dom skulle jag ha, jag har ju resten av servisen men inte dom! :)

    SvaraRadera
  2. Visst är de fina, det gjordes betydligt roligare tyger och påslakan förr! Tror att jag är född i fel årtionde:) Glöggkopparna kommer ut till försäljning, så du vet:)

    SvaraRadera