torsdag 20 maj 2010

Loppisstopp i Ångermanland/Dalarna

Att loppistiderna har börjat ordentligt fick jag bli varse om förra helgen när vi bilade söderöver. Här är några av mina inköp! Och nu när solen har lyst här i Norr så har det blivit en hel del inköp på sistone, mer bilder utlovas!



En äldre engelsk plåtburk kan man alltid ha nytta av.. vad sägs om att fylla den med godis:)




Jag har inte varit så förtjust i figuriner, men den här Bambin var oemotståndlig!



Gamla zingo-underlägg ackompanierade av några UE assietter "Alice"



Såklart följde det med äggkoppar och en form som skulle passa utmärkt till min vän Fröken Kaka.



Till den som har allt: Ett barset i form av en vikingbåt i teak



Ljusstakar i teak och en retrobytta



För att putsa skorna finns det också vikingar:) Och i bakgrunden hänger ett Damm-Troll anno 1988



Såklart hittade jag också en massa tyger, mer bilder kommer senare! Lyckan var dock total när jag hittade riktigt fina tyger till bra priser just utanför Sundsvall.



Till fikat i bersån behövs det blommiga brickor:)



En finsk plåtburk, Koka Blå kaffekanna av Rörstrand, Tysk 50-tals vas och en gammal dalahäst fick följa med från Emmabodas loppis utanför Falun.

4 kommentarer:

  1. Aha, ni var alldeles runtom hörnet då, jag bor ju bara 1 km från Emmaboden...men det är lugnt, jag handlar tillbaka grejerna när jag kommer upp i juli :-)

    SvaraRadera
  2. Härliga fynd! Hittade själv en liknande tysk vas förra veckan. Vet du mer om den?

    SvaraRadera
  3. Hej Lina! Om jag inte minns fel, så stod det Bay Germany på ett märke. Har en golvvas i samma stil, ska kika under den!

    SvaraRadera